Logo DPmÚL

Vyjádření ČSOB

27. 12. 2019
Vyjádření ČSOB ke zpracování karetních operací

Vážený kliente,

 

dovolujeme si  Vám zaslat vyjádření týkající se nestandardní události v rámci karetních transakcí uskutečněných na platebních terminálech.

 

Počet bezhotovostních operací provozovaných na platebních terminálech ČSOB během posledních dnů před Vánocemi přesáhl 2,5 milionu denně, nárůst transakcí ve špičkách je tak více než trojnásobný oproti špičkám v běžných dnech během roku. Bohužel právě extrémní počty bezhotovostních plateb v kombinaci s přísnějším, dvoufaktorovým ověřením uživatele, způsobily výpadky systému.

 

Jak jsme Vás dříve informovali ohledně omezení autorizací Bohužel během dopoledne 23. prosince jsme řešili několik vln, ve kterých došlo k přetížení platebního systému při přijímání karet. V nejkritičtějších okamžicích procházelo 70-80% transakcí (včetně opakování), nicméně od 12:00 procházely transakce již stabilně, tj. s více než 95% úspěšností.

 

Naši technici i řada dalších kolegů jsou v nepřetržité pohotovosti, platební síť monitorujeme a posilujeme infrastrukturu všude tam, kde je to třeba. U zamítnutých transakcí zároveň co nejrychleji řešíme duplicitní blokace a zaúčtování na kartách a souběžně aplikujeme veškerá další nápravná opatření. Vyjednali jsme s naším poskytovatelem zpracování transakcí další uvolnění kapacit pro karetní transakce zpracovávané přes ČSOB. Také jsme komunikovali přes media doporučení, aby pro odlehčení systému zákazníci při placení menších částek používali hotovost.

 

Snížení pohodlí zákazníků i komplikace způsobené obchodníkům nás velice mrzí a upřímně se za ně omlouváme.

Československá obchodní banka, a. s.
Acquiring a e-commerce
Radlická 333/150
150 57 Praha 5

Klientské centrum ČSOB: +420 495 800 116
e-mail:
http://www.csob.cz/