Modernizace trolejové výhybky v Malátově ulici
Za vyšším komfortem průjezdu tahovou výhybkou stojí zejména menší úhel odbočujících větví a umístění projížděcích armatur přímo na troleji (v případě podvěsného systému jsou tyto armatury zavěšeny pod trolejí, a sběrače se tak musí pohybovat nejen ve vodorovné, ale i ve svislé rovině). Tahová výhybka se pak dá projíždět rychlostí 35 - 40 km/h, a cestující tedy na rychlosti jízdy vozidla téměř nepoznají, že projíždějí trolejovým větvením.
Výhybka v Malátově ulici je první, která se dočkala své modernizace, není ale rozhodně poslední. Ještě do konce tohoto roku by měla obdobnou proměnou projít i sjížděcí výhybka na okružní křižovatce Elba. Obě modernizace jsou financovány z vlastních zdrojů Dopravního podniku města Ústí nad Labem.
Přejeme Vám příjemnou cestu!
Celkový pohled na novou tahovou výhybku v Malátově ulici
Foto F. Paštika
Tahová výhybka v Malátově ulici - detail
Foto F. Paštika
Původní výhybka podvěsného systému Foto M. Čepický |
Nová výhybka tahového systému Foto M. Čepický |